tisdag 31 maj 2011

Skäftekärr igen





















Det blev en kvällspromenad i Skäftekärrs vackra park i går, i väntan på ett möte som jag skulle delta i. Omgiven av en intensiv fågelsång, vandrade jag på de små parkvägarna som leder rakt in i grönskan. Alla de unika träden, de äldsta planterade på 1860-talet, lockar med sin bark, sina barr, lövformer eller blommor. Kastanjerna står tunga av sina pyramidformade blommor och de sena solstrålarna skapar trolska skuggor. Buskpionernas knoppar brister vilken dag som helst och bondpionerna står redan i full blom. Väl hemma igen vattnade jag alla krukor i min egen trädgård. Det var alldeles ljummet i luften vid 22-tiden och göken gol borta ifrån hagen. En underbar försommarkväll!

4 kommentarer:

  1. Visst var det den första riktigt sköna dagen och kvällen igår. Så vi grillade (trots att Rolle inte gillar det) och satt på altanen och mös - till alla myggorna kom. Men då gick jag in och satte på lite Mygga och sen var det OK igen! Det är alltså bara jag som drar till mig mygg, gubben har inga som helst problem!!
    Idag vattnar jag för fullt och så rensar jag och kantskär rabatter som jag inte hunnit med. Fast jag har bestämt mig för att gå in en gång i timmen och vila 10 minuter - och då bloggar jag naturligtvis. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en underbar tid nu , och i morgon är det Juni då börjar sommaren på riktigt.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det dags för det vi väntat på hela långa vintern. Underbar tid nu.Vi har fullt upp med att kolla in alla småfåglar som kommit till fågelbadet(Ölandsstenen som det kommer upp vatten igenom)
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Gokväll min sköna!

    Tänk vad man har längtat efter det här, bara att njuta alltså!

    Kram Ingela

    SvaraRadera