fredag 6 maj 2011

Solen är tillbaka









Med sol och stigande temperaturer börjar det äntligen kännas att vi har kommit in i maj månad. I går planterade jag mina dåliga samveten, två knölar av kalla, som jag skickat efter. De har legat länge och väntat och för säkerhets skull lät jag dem ligga några timmar på ett fat med vatten. Det var som ett trolleri! På de timmarna tittade fullt av gröna skott fram på båda knölarna. Nu är de omsorgsfullt planterade i en kruka och det ska bli spännande. Det ska vara en svart och en vit. Vi får se om de lever upp till det. Ute i trädgården hoppar de vackra glänsande stararna omkring och lönnarna blommar och bjuder humlorna till fest. Nu ska jag förbereda lite för kära gäster som kommer över i kväll. Trevlig fredag !

4 kommentarer:

  1. Ha en rolig solig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. kors, reagerade lökarna så fort.
    Så Öland känns riktigt trevligt igen då. :)

    När brukade nattskärrorna anlända till dina trakter? Funderar på en sväng ner om det inte krockar med min dotterdotters studentfest.
    Skulle ju vilja ha någon bra bild på dom, skärrorna alltså. :)

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag påmind om dahliaknölarna som ska i jorden..... Tack för det!
    Fick dom av en jobbarkompis i höstas och har helt glömt bort dom. Hoppas att jag inte är för sent ute.....

    Ska även dela en av mina orkideer nu när den blommat färdigt. Hoppas att den blir lika fin som din blev. ;o)

    SvaraRadera
  4. Skönt att värmen är på väg att återvända. Fantastiskt vackra bilder på stararna! Har varit i Stockholm några dagar och där var folk klädda i vinterkläder - mössor och halsdukar och vantar för barnbarnen. Jag såg t.o.m. en och annan päls!

    SvaraRadera