torsdag 6 februari 2014

Ölands norra udde, dålig sikt...

I går var vi verkligen insvepta i en mjuk, tät dimma. Under morgonens minusgrader fick tuppen på garagetaket en vacker kontur av frusen dimma. Riktigt stilig blev han!

När dimman var som tätast hade vi nog ungefär femtio meters sikt. 

Jag såg knappast vattnet på min promenad och den stora stenen som annars är iögonfallande, smälte ihop med allt det gråa. Ute över vattnet ropade trutarna ideligen för att hålla reda på varandra. Jag såg dem inte. De hördes bara. Nästan lite härligt kuslig stämning! Började likna Skumtimmen! Kanske dumt att gå ensam så här.

Plötsligt såg jag något skymta längre bort på vägen. Vem var det? Här brukar jag aldrig möta någon den här tiden på året. Lite närmare såg jag...åh, det var gubben och hunden som hade gått för att se var jag hade tagit vägen.



5 kommentarer:

  1. Va, går du ut ensam UTAN HUND på prommis!?
    Jag tycker din gubbe gjorde alldeles rätt i att gå ut och leta efter dig. Det kunde ju ha hänt något!
    Och visst är det trist att både Project Runway och Paradis Hotel är slut, fast rätt skönt också. Fast det kommer väl nått nytt man bara måste se.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Mm, Skumtimmen och dimma, lite kusligt. Tur att det oftast är i fiktionen det händer ruskiga saker. Vacker tupp! Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Kära nån då, det var dimmigt, vet du lilla vän. Kan du inte skriva en bok, kanske deckare. Vädret var ju spännande till tusen.
    ha det så bra, här är dimmigt i dag, men ingen liknelse med din dimma.
    kramis från mig

    SvaraRadera
  4. Ölands Norra Udde...så vacker så man får gåsahud.,.trots dimma och skum sikt..hahah och gube med hund...va gulligt..Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Jag läser inte Johan Theorin längre - jag tycker han är lite för otäck. Har väl läst tre böcker, men inte den sista. Gillar inte när det är barn med.
    Vackert med dimman men jobbigt när man ska köra bil.
    Kram

    SvaraRadera