måndag 18 januari 2016

Nej men, vilken otur!

 
Det var så fint väder under helgen och en och annan passade på att ta sig en liten solstund.
 
 
Själv låg jag mest på min myssoffa med braskaminen sprakande några meter från fötterna. Snuva, hosta och feber! Jag har inte varit förkyld på flera år men nu slog det till ordentligt.
 
 
Tur att jag har samlat på mig en hög böcker för sådana här tillfällen. Jag hann med några stycken, men den som lämnade ett bestående intryck var den här: "Simma med de drunknade" av norrmannen Lars Mytting. En ovanlig och spännande historia.
 
 

6 kommentarer:

  1. Tänk att baciller inte kan välja rätt tillfälle. Krya på dig. Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Törs man kommentera här nu...de där illvilliga har en förmåga att ta outgrundliga vägar!

    Krya på dig!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Hoppas förkylningen gett mig sig efter att det blev nått riktigt värmande - och gott!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Krya på dig, Kerstin!
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  5. Inte kul när förkylning 'dyker upp', bara det inte är den berömda influensan.
    Du får dyka ner i dina böcker och läsa vad du tål.
    Krya på/ Eva

    En dag försökte jag räkna alla 'mina' koltrastar i trädgården, det blev ca 12 svarta.
    Jag älskar dem, en del sätter sig på farstu trapp och väntar på äpplen, de vet vad de vill ha.

    SvaraRadera
  6. Tack för boktips. Krya på dig!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera