tisdag 2 september 2014

Sensommar


Det blev en riktigt skön dag i går! Vid 18-tiden satt jag på trappan vid altandörren och njöt av den första septemberdagens sista solstrålar, som letade sig in strax över murkanten och genom glasen som är ingjutna i muren.


Vattenkannan bredvid julrosorna sken i strålkastarljuset...


...och julrosbladen sträckte sig efter den extra dosen av ljus och värme.


Den vita "Flitiga Lisan" i sin korg på trappan strålade i kapp med solen men börjar bli lite ängslig över nattemperaturerna. I morse var det bara +5 grader. Nu gäller det för oss alla att ta vara på soltimmarna! Bättre än konstgjort D-vitamin!





3 kommentarer:

  1. Vita blommor är så trevligt i kvällsljuset.
    Nu får vi verkligen ta vara på den fina sensommardagarna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja attans, hördu! Det börjar faktiskt bli oroväckande kyligt på nätterna allaredan :o/ Jag har faktiskt burit in alla citrusplantor i Glaspalatset för någon dag sedan, när det började krypa ner under +10 nattetid. Snart är det dags att plocka in också de två hibiskusar som jag låtit vara på kollo på terrassen i sommar. Det är bara att inse eländet, att sommaren är över för den här gången :o(

    Och mina första, egna vindruvor som inte på långa vägar hunnit mogna ännu ...

    SvaraRadera
  3. Bra att du påminde mig om att jag måste ut och vattna idag :-).
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera