fredag 5 september 2014

Resa till stora staden


Vi tog en tur till Kalmar i går, huvudsakligen för att kolla upp den lilla röda bilen som låter lite konstig ibland. Högbron låg insvept i dimma och den vanligtvis vackra utsikten över Kalmar var helt borta.


När vi ändå var i Kalmar passade jag på att använda en del av de presentkort jag fick när jag fyllde år. På Blomsterlandet köpte jag bara benmjöl och Algomin (duktigt, eller hur) men fick se den här roliga bänken. "Vi har ju sådana hjul", sa jag till maken och tog en bild för att han ska kunna se konstruktionen.


Presentkortet i bokhandeln använde jag till den omtalade deckaren "Gone girl" på 555 sidor. Jag gillar tjocka böcker. Dessutom räckte det till en bok till av samma författare.


På Åhléns förnyade jag mitt förråd av trosor och tights och olivtvål. Jag gillar sådana expediter som spontant talar om att jag faktiskt kunde få tre par trosor för samma pris som två, bara att gå och hämta "gratisparet". Åhléns är ett bra varuhus och med lite nostalgi tänker jag tillbaka på den tiden när jag köpte julklappar till familjen för hopsparade enkronor på Åhlén & Holm vid Ringvägen i Stockholm för typ 60 år sedan.



2 kommentarer:

  1. På Åhléns i Stockholm har jag varit med om precis samma sak - en expedit som tipsade om att jag kunde få två burkar till något högre pris än den enda som jag skulle köpa. Man borde skriva dagens ros till sådana.

    Tack för boktipset. Ska kolla på bibblan nästa gång jag är där. Gillar också tjocka böcker. Har just läst ute "Boktjuven" - skulle förvåna mig om inte Marcus Zuzak får Nobelpris så småningom... En fantastisk och lite annorlunda bok.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. min dotter har sådana hjul i deras trädgård, i Julas
    satt det en tomte där också, det såg ut precis som en kärra.

    SvaraRadera