lördag 27 september 2014

En första liten titt...


Jaha, då var det igång då! Skördefesten alltså! I går stod jag i hamnen i tre timmar och sålde lotter åt hembygdsföreningen. Efter det åkte jag hem och lagade kycklinggryta och äppelkaka åt gästerna som var på väg. Nu sussar de sött i gäststugan inför dagens utflykter åt olika håll.


I hamnen hittade jag redovisning av ett projekt som de små barnen på dagiset Sandhorvan har färdigställt. Det handlade om äpplen och de utgick bland annat från den söta dikten av för mig okänd författare.


I korgen låg små äpplen med tillverkarnas namn skrivna på bladen. Gulligt!



2 kommentarer:

  1. Lycka till nu under Skördefesten. Blåser det lika för.b- hos Er i dag , som här. Jag tog en kopia på den söta versen, skall inte använda den, bara spara. Skall läsa för mina barnbarn. Nu för tiden hör man aldrig
    sådant, Bilderna var ju så söta med.
    kram från Fastlandet

    SvaraRadera
  2. Fin liten dikt. Ska spara den. Hoppas att det inte var alltför kyligt för dig att stå i hamnen och sälja lotter. Nu ska jag baka din äppelkaka.
    Kram

    SvaraRadera