onsdag 15 maj 2013

Jag kunde inte motstå...




Jag var fullt sysselsatt med annat när jag slängde en blick ut genom fönstret och fick se denna lysande, nästan eldfängda tulpan. Solen sken rakt igenom den och bakom reflekterade vattnet i fågelbadet. I går sådde jag också min basilika, en kruka med storbladig och en med citronbasilika. Med avsikt sådde jag sent så den blir perfekt till sommarens utekvällar med tomater, mozzarella och somriga sallader. Snart är det dags för ruccolan och plocksallaten också. I går kväll somnade jag gott till första uttagningen i ....ja, ni vet vad.

3 kommentarer:

  1. Även här har jag sått basilika, kanel, citron och genovese.
    Snart är det dags för somriga sallader.

    Ha en fin dag!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Så fint du fångat den vackra tulpanen. Den ser verkligen eldfängd ut!
    Lycka till i uttagningen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera