onsdag 1 januari 2014

Ur havets djup


Jag kunde inte motstå denna vackra blomma från havets djup



Runtomkring den fanns ännu flera blomster i olika stadier


Allt detta hittade jag i vår fiskaffär med tillhörande rökeri i Böda hamn.


Jag blev helt enkelt tvungen att köpa denna vackra krabba, utsmyckad med havstulpaner. En njutning både för öga och gom kan jag berätta. Vildfångad var den också! Bara det låter exklusivt i dessa dagar då det mesta odlas. Nu väntar jag bara på att det ska ljusna så jag kan börja räkna 2014 års fåglar. Och mitt nyårslöfte behövde jag inte tveka över. Jag ska vara ute ÄNNU mera i naturen!


9 kommentarer:

  1. Hej Kerstin...Gott Nytt...och ett STORT GRATTIS till ökenstenskvättan...vilken tur du hade och bilder fick du också...! :-)
    Ha en fin dag och här är det mulet och gråtrist...

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Jag trodde Du hade hittat dessa fina blommor på Havets botten. Men tänk i en fiskaffär, visst är det bra att alltid ha kameran med. Jag har också bestämt att att gå ut dessa 2 ggr i veckan, det är bättre än inget i alla fall.Jag får betala för det, men det är det värt. I dag har jag sagt till att jag ej behöver Duschhjälp eller nattbesök. Bara onödigt , det andra vill jag behålla.
    Vi hoppas på ett bra 2014. >Jag undrar var Maj tagit vägen i Askim.(Majs nya värld). Jag har till och med mejlat men ej fått svar? Att man undrar så över sina bloggvänner. kram från Harriet

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig krabba, å att den sen var både god och vacker var ju toppen.
    Vill önska dig EN GOD FORTSÄTTNING PÅ 2014
    Hoppas det blir ett fint år
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  4. Älskar skaldjur, så den krabban hade suttit bra idag - igår blev det ju både lax och räkor!
    GOD NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera
  5. Danke für deinen netten Kommentar in meinem Blog.
    Ich freue mich auf die Fortsetzung von Ölandsvindar
    und wünsche Dir ein gutes neues Jahr.
    Liebe Grüße
    Marlise

    Tack för din fina kommentar på min blogg.
    Jag ser fram emot fortsättningen av Ölandsvindar
    och önskar er ett Gott Nytt År.
    Kram från Marlise

    SvaraRadera
  6. Fantastiska skapelser onekligen.
    Att vara ute i naturen är ju så härligt och ger så många fina upplevelser. Perfekt nyårslöfte.

    Nyårshälsning från Norrbotten!!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder! Hade gärna varit med och delat krabban - sånt förekommer ju aldrig i en familj där någon är vegetarian. Det får bli lite räkor och lax då och då för min del.
    Kram från Ingrid som också önskar dig ett Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  8. Krabba är en favorit!
    Ha ett gott nytt fågelår.
    Årets första art för mig blev Pilfink.

    SvaraRadera
  9. God fortsättning på det nya året!
    Nu kör jag igång min blogg igen efter ett viloår då jag ägnat mig åt fotoutmaningen 365. Det är trevligt att se att de flesta av mina bloggvänner fortfarande är igång.
    Nog är det en konstig vinter, även om det är lång tid kvar av den. Till och med här uppe i våra trakter har vi nog haft lika många dagar med plusgrader som med minus. Och det ser ut att fortsätta på det viset ett tag till i alla fall. Inte kul för skidanläggningarna.

    SvaraRadera