tisdag 28 januari 2014

Stängsel



Är det någon mer än jag som tänker på blyertspennorna i skolan?



Runt järnåldersgården vid Skäftekärr slingrar sig vackra stängsel av naturmaterial utmed fägatorna. Under vintern ska en grupp medhjälpare förnya och förbättra där det behövs, men just nu ser det dystert ut med den lilla snön och minusgrader under flera veckor. Marken fryser så stödstolparna inte går att trycka ner. Vackert är det i alla fall med de naturliga materialen och kanske en och annan får idéer till sin trädgård. Här fortsätter den envisa blåsten, snöfallet och minusgraderna och till min fasa ser jag att den norska väderrapporten yr.no nu har ändrat de röda varma temperatursiffrorna nästa vecka till övervägande iskalla blåa! Va, ska vi få två veckor med vinter??


3 kommentarer:

  1. Mmmm...mycket pennor blir det! :-)
    Mmmm...jeansen var utsvängda å det härligaste...åsså hade jag ett par skrikgröna festbyxor dito...blommig skjorta med kragsnibbar långt ner på bringan...å boots skulle det vara...det var tider det...!
    Å nu har jag inget där uppe...kalhygge kallas det visst! :-)
    Men det går det mä...!
    Här har det kommit mycket snö...på bara en dag så har vallarna tornat upp sig här ute på gatan när plogbilen farit fram,,,just nu så har yrsnön lugnat ner sig och det har blivit uppehåll...så nu får det räcka!
    Ha det gott!
    Steffe

    SvaraRadera
  2. Jag kollade klart.se och de vidhåller att det ska bli milt nästa vecka, men säger yr.no något annat så blir det säkert så. De brukar ha rätt.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Har varit några gånger på Skäftekärr men aldrig varit i järnåldersbyn. Får väl bli till sommaren. Håller med dig om att det ser ut som blyertspennor - bättre att rita med än stiftspennor!
    Kram från Musikanta-Ingrid

    SvaraRadera