torsdag 9 januari 2014

Salva för själen






Många ger sig nog inte tid att titta ordentligt. Några steg från bilen, en snabb överblick, en suck och så in igen i bilen. Inget vidare ställe så här års. Men om man inte har så bråttom, går iväg en halvtimme, lyssnar och betraktar, då upptäcker man skönheten, hör vattnets symfoni och känner den ro som sprider sig i kroppen. Färgerna, vågorna, vinden, det prasslande vissna gräset, molnen! Gratis salva för själen!
I dag ska jag uträtta några ärenden i stora staden Kalmar. Jag kommer att längta tillbaka hit redan när jag har passerat bron.


4 kommentarer:

  1. Det finns mängder av gratis "medicin" för själen i naturen. Precis som du beskriver det så bra. Ta sig lite mera tid, en liten stund extra och man mår som en prinsessa
    Känner så väl igen det där med stora staden...jag får alltid tänka till så jag inte åker dit för fortkörning, när jag vänder hemåt från Mariehamnshållet. Jag vill hem, hem till naturen igen och då gasar jag gärna på lite extra:)
    Ha en fin dag Kerstin!

    SvaraRadera
  2. Så underbart Du skriver, alla har vi något som är
    gott för själen. Så skönt att uppfattar sådana saker
    alla måste ju veta vad de gillar bäst som sin medicin .
    Hoppas det, kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert och extra vackert vid havet! Fast "min" skog fungerar likadant. Så många fina gamla stubbar och mossiga stenar som det finns där. Ha det så trevligt i storstan - allt är ju relativt ;)
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Gratis salva för själen!
    Mycket trevlig beskrivning.
    Hur trevligt att de har detta varje dag.
    Jag skulle också kunna använda
    här i den hektiska Tyskland

    SvaraRadera