måndag 6 januari 2014

Oxveckorna börjar

Man får leta lite men de finns där....januariblommorna


Den gröna sköna mossan trivs i det fuktiga vädret


I dag är det trettondagen, den sista extra röda dagen i almanackan för väldigt lång tid framåt. Hade jag fortfarande arbetat hade jag varit deprimerad i dag och sett en oändlig räcka av arbete framför mig. Nu är jag pensionär och tycker att det är ganska skönt att allt återgår till det vanliga och att folk är där man förväntar sig att de ska vara. Men ändå...påsken kommer inte förrän i slutet av april så det dröjer innan alla tomma hus här omkring öppnas upp med röken stigande ur skorstenarna, fönstren på glänt och sängkläderna ute på vädring. Det ser vi fram emot!


4 kommentarer:

  1. Ajaj ... Nu har jag varit så nedgrottad i mina pappershögar igen, att jag heelt missade din guldbröllopsdag! Attans, så förargligt :o/ Men det kanske duger med en senkommen gratulation också ..? Tja, jag försöker i alla fall:

    GRATTIS, GRATTIS och ÄNNU MER GRATTIS!!

    Och detta gäller även för makens del, förstås :oD

    Här på min ö är det annars meteorologiskt sätt minst lika trist som på din. Men vi GÅR mot ljusare tider varje dag! Tackomochlovomallamakterfördensaken.

    SvaraRadera
  2. JAG ÄR INTE SÅ BEROENDE AV RÖDA DAGAR. ALLA DAGAR ÄR JU RÖDA FÖR MIG HAR SNART VARIT I 20 ÅR. MEN DET ÄR KLART PÅ DESSA RÖDA DAGAR KAN MAN JU FÅ ETT LITET BESÖK AV MINA BARN, SOM JAG GLÄDS ÖVER.
    HA DET SÅ BRA, KRAM HAJAN

    SvaraRadera
  3. Jag har också konstaterat att det nu är oxveckorna som tar vid. Men som du säger, är man pensionär spelar det ingen större roll och det känns ganska skönt att veckorna blir normala igen. Man blir ju totalt veckovill!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Nej, röda dagar är mest förvirrande nu för tiden. När jag arbetade gick jag på schema och då spelade det inte heller så stor roll om det var svart eller röd dag - förutom lönen då. Det ska vara det där att barn och barnbarn är lediga när det är helg och det är ju inte så dumt.

    SvaraRadera