torsdag 16 januari 2014

Sol och vår

Se då tittar lilla solen in igen...

...och den dammiga hibiscusen blir plötsligt rummets finaste prydnad

En tjock påse med kommande fägring dimper ner i brevlådan..

Inte bara fägring för själen förresten, även lite nyttigt för kroppen


I går blev jag sol- och vårad. Ja, jag tänker inte på det antal hundralappar som jag fick lämna ifrån mig hos frissan utan snarare på de solstrålar som plötsligt tittade in och fick alla mina känslor i rullning. De dammiga hibiscusbladen i en hörna av vardagsrummet lyste plötsligt vårgrönt fräscha och inte lugnade jag ner mig när en beställning med fröer ramlade ner i brevlådan. Våren är på väg, oavsett vad SMHI säger!


3 kommentarer:

  1. Så bra Du skriver och vilken fin bild den första, jag förstorade upp den. Visst känner man våren, där.
    ha det gott

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när solen tittar fram. Ingen risk här idag så jag får väl vara sol själv ;) Härliga fröer du har köpt, blir nog finfint. /Anette

    SvaraRadera
  3. Man kanske snart ska börja förgro plantor? Jag har lite frön från tagetes och eterneller som jag tagit själv. Vacker bild den översta!
    Kram

    SvaraRadera