tisdag 18 mars 2014

Gamla bilder - gamla minnen

Jaha, här var dammen färdigbyggd och det första vattnet var påfyllt.

En trevlig sensommarkväll som är extra viktig att minnas, då en av gästerna inte längre finns med oss.  Vi tänker ofta med saknad på vår granne Hasse!

En jättetidig höstmorgon vid Skogsjärnvägen då den nya ångpannan anlände från tillverkaren i England.

Plötsligt,vid ett besök i Trosa, stöter vi ihop i ICA-butiken, vi gamla Skogsmulletanter. Då blev det glada miner!


I går eftermiddag satt jag och bläddrade bland bilder från flera år tillbaka. Jag skulle plocka ihop lämpliga fågelbilder, som jag ska visa i Trollskogen vid några tillfällen i sommar. Men vad lätt det är att fastna bland alla minnen! Roliga, vemodiga eller nästan glömda. Det finns mycket som göms i mitt bildarkiv. Ska sanningen fram är det mycket som går att radera också. 180 bilder åkte i soptunnan igår och det finns fler som har sin rätta plats där.


5 kommentarer:

  1. Du skriver så trevligt och skickar så fina bilder. Tänkte
    på dina rader, att en av dessa har försvunnit. Det är det värsta i min jäkla ålder. Det bliver så ofta som någon försvinner, men så är ju livet. Jag är så tacksam varje morgon , när jag känner att det är en bra dag på gång igen.Man får taga vara på det som går.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag borde göra som du, rensa upp i alla gamla fotoalbum. Fula brunfärgade gamla bilder som inte gör någon glad. Vem vill titta på dem i framtiden?

    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ach, das ist Schweden....
    Menschen treffen sich im ICA
    haben soviel Zeit
    ein Foto zu machen
    In Deutschland hetzt man immerzu
    auch durch den Supermarkt.

    Weiterhin einen schönen ruhigen Alltag

    Åh, det är Sverige ....
    Människor träffas på ICA
    har så mycket tid
    för att ta ett foto
    I Tyskland, rusar hela tiden
    även genom snabbköpet.

    Dessutom en trevlig lugn liv

    SvaraRadera
  4. Vilka snälla goa damer..det bara lyser om er..vilket härligt möte..

    SvaraRadera
  5. Härligt med gamla foton som väcker minnen till liv!
    Här väntar några kalla nätter än men efter det så ska det förhoppningsvis vända och bli varmare igen! Imorron ska vi tydligen få rejält med snö, kanske bra så växterna får lite skydd mot nattkylan!
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Margot

    SvaraRadera