lördag 15 mars 2014

Nu är jag på G


Ute....

...och inne. Gurkorna växer på och av 15 tomatfrön har det blivit 12 små plantor.


Smörgåskrasse? Nej, röd tobak, som jag får skola om inom kort.


Ja, det blev en härlig shoppingtur i går. Bilen var fullpackad med såjord, naturlig gödning, kompostgaller, komplettering av sålådor med mera, med mera och överst balanserade en låda med blå penseer. I dag ska jag fortsätta förberedelserna i växthuset. Fylla lådor med såjord, koppla på frostvakten och så lite ytterligare fröer. Och kanske, kanske, beroende på hur vädret utvecklar sig, vågar jag flytta ut mina småplantor inifrån i morgon. Trevlig lördag!


6 kommentarer:

  1. Här kommer solen på klarblå himmel efter en stormnatt av sällan skådat slag. Man blir ju alldeles tok-glad :)
    Kram till dig fr sö Dalsland.

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin
    Oh, wie schön.....
    rote Tabakblume wird dieses Jahr
    in deinem Garten blühen.
    Du hast sie vorgezogen,
    ich streue den Samen später einfach aus.
    Von Tabakblumen läßt sich ja auch sehr gut Samen sammeln
    für das nächste Jahr.
    Guck mal auf deinen Flag counter
    heute hat Deutschland Portugal überholt :-)
    schönes Wochenende

    Åh, vad trevligt .....
    röd tobak blomma är årets
    blommar i din trädgård.
    Du har föredragit,
    Jag sprider frön av senare lätt.
    Från tobaksblommor kan vara verkligen mycket väl samla frön
    för nästa år.
    Titta på din flagga counter
    Idag, Tyskland har gått om Portugal :-)
    trevlig helg
    Marlise

    SvaraRadera
  3. Här blåser det som tusan i dag. Så vädret stämmer
    nästan vad de lovade. Skönt om vi slipper snön de lovade också. Nu är solen framme och vinbyarna är verkligen kraftiga.
    Men jag håller mig inne skall fixa till min middag nu.
    trevlig lördag önska från Hahan

    SvaraRadera
  4. Tittade på balkongen i mina vintersålådor, de liknar mest en kattlåda fortfarande, med ett och annat strå sticker upp i Auricellådan och Maximilliansolroslådan. Jag behöver nog inte ha dem exra i kylskåpet! Så fina dina gurkplantor och tomatplantor ser ut!! Här i väst är vinden attan så kall idag!!

    SvaraRadera
  5. Oj då, är det redan dags att plantera frön. Får bli "te vecka". Men det ser fint ut på bilderna.
    Kram från Ingrid som önskar dig en skön och trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Du är duktig och så har du nog väldigt gröna fingrar... ?

    Kram
    Anci

    SvaraRadera