söndag 2 mars 2014

Dags att sätta igång

Jag drog på mig trädgårdshandskarna och gick ut för att överblicka läget i trädgården. Oj då! Tur att vintern blev mild så inte den kvarglömda vattenkannan frös sönder. Jag vill ha en kanna stående vid varje vattentunna för att slippa springa runt och leta varje gång någon kruka har ett akut behov av vatten.

Under vintern är det meningen att de ska stå samlade i det gamla växthuset, väntande på vårens ankomst.

Därinne var det riktigt vackert med alla guldgula löv som dalat ner från vinrankan under vintermånaderna. Någon dag nästa vecka ska jag skaka ner de sista och kratta ihop dem.

Tillsammans med de physalisfrukter som föll till marken när jag slängde ut plantorna i början av november, blev det nästan ett konstverk. De övermogna frukterna ska jag skrapa ihop och bjuda sidensvansar och koltrastar på. Det blir ett riktigt kalas!

Vi försökte också bränna av lite gräs i ett vildvuxet hörn, men mer än så här blev det inte. Det var fortfarande för fuktigt för att det skulle ta sig ordentligt.



2 kommentarer:

  1. Ja, Frühling ist einfach die schönste Zeit
    vielleicht auch, weil man so darauf wartet.
    Die Arbeiten, mit denen du jetzt anfängst
    sind bei mir wirklich schon vorbei.
    Wir sind hier immer einen Monat früher.
    Auf meinem Blog habe ich heute
    Frühlingsbilder von Öland eingestellt
    Wenn der Frühling bei euch angekommen ist,
    dann ist es auf Öland schöner, als bei uns.
    Daher kommen wir dann zu euch :-)

    Ja, våren är bara den mest underbara tid
    kanske för att ni så väntar.
    Arbetet med vilken du börja nu
    är verkligen med mig över.
    Vi är alltid här en månad tidigare.
    På min blogg har jag i dag
    Ställ bilder på Öland våren
    När våren kommer med dig
    det är vackert på Öland, än med oss.
    Varför vi kommer till dig :-)
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Oj, vad modiga ni är..Jag är jätterädd för att elda..... Naturen ger oss fantastiskt vackra konstverk, om vi bara vågar öppna ögonen!

    SvaraRadera