fredag 19 april 2013

Resterna efter en god middag





Vad gör man! Alla mina små flammande röda tulpaner, som är hur gamla som helst och som har kommit upp varenda år, är avätna ända ner till löken. Snart har jag trädgården full av uppochnervända lövkorgar,växtstöd, kompostgaller med mera. Verkligen trist! Hörde från andra trädgårdsägare i byn att rådjuren är mer enträgna än någonsin i år. Ska det här fortsätta blir det snart viltstängsel runt hela trädgården innanför stenmurarna. Kanske inte så tokigt! Såg en sådan trädgård en gång. Då hade man dessutom satt olika sorters clematis utmed stängslet och det var så vackert!

3 kommentarer:

  1. Så synd, så förargligt.
    Vi har ju rådjur här flera gånger per dag/dygn men de äter inte någonting hos oss. Antagligen för att vi matar dem. Så har det varit under många år. Snart hittar de mat i skogarna igen, bara allt börjar grönska.
    Hoppas att "dina" rådjur lämnar alla blommor ifred, för stängsel är ju inte det roligaste, men vad gör man ?

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Jäsiken då! Rådjuren är verkligen ett otyg är de blivit urbaniserade och inte drar sig för att kliva omkring mitt framför näsan på folk t.o.m. i stan (som i Mariehamn). Till mig har de inte vågat sig, för jag bor lite för mitt i smeten, men i kvarteren runt omkring mumsar de glatt på.

    Men du, du har ju blommande krokusar i alla fall! Hos mig finns det ingenting sånt ännu. Fortfarande bara snödroppar :o/

    Ha nu en riktigt trevlig helg med förhoppningsvis lite varmare temperatur än den förra och gott om hemvändande flyttisar att spana in!

    SvaraRadera
  3. Hörde häromdagen att rådjuren inte gillar gula krokus. hej min vän förresten! Äntligen är jag på besök. Ibland kommer livet emellan... eller snarare tvärsom Inte sånära men tillräckligt nära... Blev så glad för din morgonrockshälsning häromdagen Kram Ingela

    SvaraRadera