fredag 12 april 2013

Blommor under snön

Fantastiska snödroppar

Äntligen vågar jag flytta ut allt i växthuset

Och vad hittar jag i gräsmattan? Gagea lutea, vårlök

Scillan börjar försiktigt titta fram vid spaljen. Ni med skarpa ögon ser min så kallade jord. Rena sanden faktiskt!


Naturen är fantastisk! Jag började oroa mig för en tuva med snödroppar vid garageväggen. En envis snödriva låg kvar precis där den brukar blomma så fint. Och så igår, smälte lite utav snön bort och där står den lilla tuvan och blommar. Otroligt! Att vakna mitt i natten av att regnet smattrar mot rutan är också härligt. Det första vårregnet! Efterlängtat och välbehövligt! I går fortsatte jag min utflyttning av plantor och frösådd till växthuset. TV-kvällen var också intressant. Vår hjärna började utvecklas och växa på sig när vi började koka och steka alla rotknölar som var vår huvudsakliga föda. Det medförde att kroppen enklare kunde tillgodogöra sig mer av näringen. Sedan var det ett program om socker. Inga nya rön där inte. Det är fortfarande livsfarligt med både godis och kaffebröd (suck) och bara två veckors uppehåll gör underverk med alla våra värden.

1 kommentar:

  1. Naturen är verkligen helt fantastisk och minsta solglimt gör att det poppar upp en massa härliga blomster.
    Idag är det i och för sig regn, men det ska ju också till för att det ska bli vår antar jag.

    Nog är det underligt att allting som är gott är onyttigt!!
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera