tisdag 16 oktober 2012

Sortera bilder

Det gamla huset i oktober 2010, ett fynd i mitt fotoarkiv

Samma hus i oktober 2012
Den 17 oktober 2010 var det frost på Lill Lindfors.Det slipper vi i år!

Efter att ha letat igenom hela mitt bildarkiv gång på gång i jakten på olika fågelbilder, kände jag att jag måste göra något radikalt. Jag började att sortera och radera. Man måste kanske inte ha åtta bilder på den lilla rödhaken som hoppar på gräsmattan, för att ta ytterligare elva nästa dag när han hoppar där igen. Ska sanningen fram kom jag inte så långt i sorteringen. Det är lätt att fastna både  bland minnen och härliga fågelbilder och annat. Men ungefär 400 bilder kastades i sopkorgen (raderades) så det var ändå en bra början. Och kanske bättre plats för en lång rad nya eftersom vädret är bättre idag!

3 kommentarer:

  1. Hej Kerstin!
    Ja, sitter med ett liknande projekt, ja det är för enkelt att fotografera sedan man började digital. Inte nog med att man bör klara av att fotografera, det är faktiskt en konst att kunna hantera alla dessa stora arkiv som man "tillverkar". En gång för alla skall jag ta tagt i det hela! Efter varje tur skall bilderna "taggas" och de dåliga skall åka i papperskorgen direkt...
    Ja, det låter både bra och enkelt men så lätt att missa när man kommer hem.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja, fy vad det har regnat, men idag och några dagar framåt kan vi nog njuta utomhus så du får lägga det i göra sedan högen. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  3. Men så vacker rosen är med frost på sig!
    Irene

    SvaraRadera