onsdag 3 oktober 2012

Shop until I drop

Oxelträden börjar byta om till höstgarderoben

Kinesträdets blad lyser som 24 karats guld

Förgätmigejen blommar fint för andra gången

I dag ska jag göra en tur till den stora staden på andra sidan bron. Jag har en lång lista på saker som ska inhandlas, mer eller mindre viktiga. Men jag vet precis hur det brukar bli. Efter korta besök i några butiker tröttnar jag på stadslivet och åker tillbaka till lugnet på vår kära ö. Men några saker har jag verkligen bestämt mig för att jag ska hitta...t ex några påslakan med fungerande istoppsmöjlighet. Jag är trött på alla konstiga variationer i linneskåpet, som exempelvis de med ett litet hål på ena långsidan där man ska pula in hela täcket och sedan försöka dra upp det till alla hörn. Vi får se vad jag hittar.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med shoppingen !

    Får jag fråga dig en sak ? Vem har tryckt dina kort ? Jag har en kompis som vill trycka egna och jag vill hjälpa henne att jämföra priser.
    Och så vill jag köpa några av dig :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Ööh ... vad är det för konstigt sänglinne du beskriver?? Helt säker på att det är tänkt som påslakan..? Hur som haver, hade jag haft något liknande hade jag garanterat gjort som du planerar, för det där låter minst sagt bökigt.

    Kram på sig!

    SvaraRadera