måndag 29 oktober 2012

Kall natt




I går fick vi en riktigt fin höstdag men temperaturen sjönk framåt eftermiddagen och jag skyndade mig att plocka in så mycket som möjligt av alla krukor från växthusen. Jag hann inte plocka in allt och med bävan ser jag det frostbelagda växthuset nu på morgonen. Det var -5 tidigare i morse och trots att växthuset består av isolerplast, är jag rädd att några av pelargonerna har satt sin sista knopp. Nu ska det i alla fall bli mildare igen, det vill säga mera normalt Ölandsväder den här tiden på året.

2 kommentarer:

  1. Ja usch vad kallt det är! Jag som knappt har kommit till insikt om att det är höst!!
    Det är ingen större risk att jag försvinner, har mycket att ta av så minst lika mycket till ska bort. Och då blir jag inte mager på något sätt i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Vi har haft ner till -14 grader i dag men nu klättrar temperaturen uppåt igen och snöflingorna börjar dala.

    Jag har försökt mig på det där med haiku i dina två tidigare inlägg men har aldrig prövat på det förut. Hoppas att det inte är smittsamt så att jag också har fått det på gärnan.

    Förra veckan började vi mata fåglarna. Det är nog rekordtidigt för vår del men det är fullfart på pilfinkar, talgoxar, domherrar och blåmesar.
    En stjärtmes har jag aldrig sett i levande livet. Undrar om dom finns här uppe?

    SvaraRadera