söndag 28 oktober 2012

Skönhetsvård

Jag är inte riktigt nöjd med det jag ser i spegeln

Kråkbråk på hög höjd

Jag putsar lite på höger sida...

...och så på vänster

Ännu längre ner på magen måste jag plocka lite.

Sådär, nu är jag nöjd!

Den vackra svanen tittar i vattenspegeln och ser att det behövs lite puts. Obekymrad om kråkbråket som pågår en bit ovanför, sätter han igång med skönhetsvården. Här behövs ingen badborste med långt skaft eller andra hjälpmedel. Den långa halsen räcker för att nå alla kroppsdelar som är i behov av vård.

Vad härligt med denna respons på haikun igår! Det tog inte lång tid innan det droppade in dikter från Åland, Madeira och Närke. Tack, ni härliga tjejer som förgyllde min lördag.

3 kommentarer:

  1. Kråkbråk och toalett...så underhållande..naturen är fantastisk om man verkligen ser som du gör..

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina vackra fågelbilder.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Höstvattnets blånad
    Svantoalett och kråkbråk
    Lugnt rör sig vattnet

    Svanen är på en gång vacker och respektingivande, graciös och kraftfull. Och du är en duktig fotograf.

    SvaraRadera