tisdag 9 oktober 2012

Brunt, blått och gult






Nu går min mesta tid åt till att sammanställa hembygdsföreningarnas årsbok, men en promenad måste jag kosta på mig varenda dag. I går gick jag på den smala vägen ut till Högby fyr och det slog mig att det är de gula och bruna nyanserna som dominerar nu, inramade av blå himmel och blått hav. Men till och med det bruna kan vara vackert! Se bara på den lilla pilfinken i de torra fröställningarna. På några ställen stöter jag på en annan färgklick. Det är marviolen som ignorerar alla tecken på annalkande vinter och som kämpar på ensam i sitt protesttåg mot mörkret och kylan.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är det vacker med bruna nyanser mot det blåa, men tyvärr har vi så ofantligt grått för tillfället och önskar lite blåa nyanser just nu :)
    Vackert i bild!
    Ha en bra dag / Bea

    SvaraRadera
  2. På dina bilder ser det ut som om sommaren fortfarande är kvar! Men...tyvärr, så är det ju inte. Hörde nyss att det varnades för lokal nattfrost här, men som tur är brukar det vara runt Buttle - alltså en bra bit härifrån. Har börjat plocka in mina pelargoner och ska också gräva upp några exoter ur mina stora krukor på altanen så att dom kan övervintra i "holken". Men inte är det kul inte!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Vilka vackra bilder du visar och cancer är inte alltid lika med bortgång. Tur att du inte gav med dig som alltför många gör mot t.ex läkare. Känner som du när bussen åker över bron att snart så är man hemma igen, och ändå så är jag oftas där för att göra något roligt. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera