tisdag 7 oktober 2014

Stenrik


Jag fortsätter att visa öländsk sten idag. Här är en hel sjöbod uppbyggd av hela stenskivor i kombination med mindre stenar.


Ett sådant litet hus skulle jag gärna se i min trädgård. Så vackert med kalkstenen!


En knallröd båt lyste upp stranden. Konstigt att inte flera småbåtar är så här färgglada.Det skulle säkert underlätta eftersökandet om båten, med eller utan passagerare, kommer på drift. Tittar ni noga på bilden så ser ni att den ljusa båten är förankrad i sanden med ett ankare. Kul, tyckte jag, som först undrade varför det låg ett ankare slängt i gräset, innan jag såg kedjan till båten.



2 kommentarer:

  1. jättefina bilder från Dig, Ja då var man stenrik när
    man byggde detta. Men vilket jobb det är inte klokt.
    Tänk vad de jobbade förr, med det de hade tillgängligt.
    Intressant tycker jag, den röda båten gjorde sitt till
    ett bra fotomoment

    SvaraRadera
  2. Kan jag få knycka bilden från dig till en eventuell framtida tavla. Den är helt fantastisk med den röda båten!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera