onsdag 1 oktober 2014

Sista glimten från årets skördefest


Jag blev tipsad om att Lillan hos Bödasågens Allhandel hade ordnat en utställning med klänningar.


Jag åkte dit och se...det var riktigt häftigt. Hon har samlat på vackra klänningar i drygt tjugo år och försöker också ta alla tillfällen i akt att använda dem också.


Det började när maken införskaffade en Cadillac -67 och hon behövde "passa ihop" med bilen under olika evenemang.


Hennes utställning blev succé och nu kommer hon att visa den under allhelgonahelgen också! Så var det slut på skördefesten för den här gången och i går kväll hade vi styrelsemöte om årets julmässa. Det rullar på!



4 kommentarer:

  1. Vilket trevligt initiativ av henne! Och av dig, som visar delar av utställningen.
    Nu får ni pusta ut lite grann innan det åter blir dags för skördefest!
    Godmorgon från ett disigt Åland.
    Karinkram!

    SvaraRadera
  2. På flera bloggar har jag nu sett bilder från er skördefest. Det verkar vara något jag skulle vilja besöka nästa år.
    Roligt också med en klännings-utställning.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Det var ju inga vardagsblåsor. Jättefina och
    vackra. Så tjusigt , tack

    SvaraRadera
  4. Det är nog tur att maken inte har skaffat någon veteranbil. Det hade blivit jobbigt...
    Fina klänningar att titta på i alla fall. Undrar bara hur jag skulle sett ut i den blå sidenklänningen, haha.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera