torsdag 30 oktober 2014

Glad i dag (också)


Jag blir så glad varje gång jag slänger en blick ut genom fönstret och ser de röda äpplena glänsa i solen.


Ännu gladare blir jag när jag studerar koltrastens bordsskick. Tur att inte alla våra gäster hänger upp och ner när de ska äta.


Genom ett annat fönster ser jag plötsligt en orange färgprick avteckna sig mot allt det gråa. Det är rödhaken som letar spindlar och annat godis under bron vid dammen.
För första gången den här hösten har vi en lätt soluppgångsfrost på gräsmattan idag. Samtidigt hör jag från radion att de talar om kommande värmerekord för november. Ja, inte mig emot!





5 kommentarer:

  1. God morgon!

    Dimma och frost på bilrutorna i morse och ngn eller ett par grader kallt...just nu bryter lite sol igenom...blir nog en fin dag...vi ska alldeles strax ner på stan och skriva på papper för en trea i Oppeby Gård som vi vann budgivningen på igår...flytt 1 feb nästa år...spännande!

    Ha en fin dag!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Ja, ich sehe gerade bei Klart.se das es zum Wochenende auf Öland 15 Grad plus werden soll und Sonnenschein.
    Hier bei uns haben sie sogar 20 Grad plus angesagt.
    Da wird es zu warm, zum Glühwein trinken beim Weihnachtsmarkt.
    Trotzdem wünsche ich dir ein gutes Gelingen für den Markt in Skäftekärr.

    Ja, ser jag nu på Klart.se det på Öland 15 grader plus till helgen och solsken.
    Här på oss har du även meddelar 20 grader plus.
    Eftersom det är för varmt att dricka glögg på julmarknaden.
    Men jag önskar er all framgång för marknaden i Skäftekärr.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Så bra att Du är en sådan vaken person som ser vad
    som händer i dina omgivningar. Tur för oss med,
    som inte kan följa så mycket på nära håll-
    Det är bra för oss arr Du finns..

    SvaraRadera
  4. Hoppas bara att det blir några dagar med frost framöver så jag kan frosta av min frys...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så roligt att få se rödhaken, min lilla älsklingsfågel.
    Kram

    SvaraRadera