fredag 24 oktober 2014

På språng


Även vissnandet har sin skönhet! En fras som kan låta lite uttjatad i mina öron eftersom jag upprepar den som ett mantra framför spegeln varje morgon, men ute i trädgården stämmer den in i alla fall.


Men det är inte bara förfall ute i trädgården trots att vi befinner oss i slutet av oktober. I går var temperaturen nere ett tag runt fem plusgrader och lite förskräckt flyttade jag in Afrikas lilja till växthuset, men vi klarade ännu en natt utan frost och i morse var det sköna +9 igen. Jag har mycket på gång just nu och vi har dessutom en gäst i huset. Som tur är av den ganska självgående sorten, men vi vill ju gärna hinna umgås lite också när hon nu har rest lång väg hit. Och om det inte plingar till i datorn i dag och slutkorret på hembygdsboken dyker upp, så har vi en ganska lugn fredag framför oss.



4 kommentarer:

  1. Den frasen har jag faktiskt aldrig hört så den kommer jag nog att härma nu framför spegeln :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vintern är på väg hos mig och snön yr kring knuten. Trädgårdssäsongen är definitivt över :)
    Ha ett fint veckoslut /bea

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag är mycket närsynt och inte brukar ha glasögonen på mig direkt när jag stiger upp och går in i badrummet tycker jag att jag ser rätt bra ut i spegeln :-)...
    En del vissna blommor tycker jag är mycket vackra.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. samma här man bliver lite snyggare om man inte tager på sig sina glas ögon.
    Nej jag skojar bara, de får ta mig som jag äe, inte mycket man kan ändra här.

    ha,ha kram från Hajan

    SvaraRadera