torsdag 7 februari 2013

Årsmötenas glada tid





När man som jag är aktiv i flera föreningar, är det en bråd tid nu. Det ska skrivas verksamhetsberättelser och dagordningar. Det ska annonseras och bokas lokaler och kontakta valberedningar. Har vi någon ny som kan ställa upp? Det blir svårare och svårare att hitta nya friska krafter varefter befolkningen minskar och de som finns kvar får mer och mer att göra. Men ibland måste jag lägga ifrån mig allt och ge mig ut för att leta efter någon fågel som siktats i närheten eller helt enkelt njuta av naturens växlingar. I går var det, trots moln och snökanoner (som det visst heter numera), en otroligt vacker dag vid Öland norra udde.

2 kommentarer:

  1. Tänkte på dig när jag såg Efterlyst igår. Fruktansvärt hemskt med bränderna!
    Jag avundas dig verkligen att du har Boel så nära, skulle gärna åka till henne igen och handla på mig en massa buskar/träd men det går ju inga vettiga färjeturer längre. Fast å andra sidan kunde man inte åka direkt förut heller utan att övernatta. Det var så dumma tider färjan gick.
    När vi i gänget var där så åkte vi ju över Oskarshamn och sen bodde vi hos Boel på natten. Det var några år sen nu, men minnet av allt trevligt sitter kvar. Det var den första vackra vårdagen som vi åkte och kvällens middag intogs på krogen med utsikt över havet. Visserligen inlindade i filtar, men det var magiskt vackert!

    SvaraRadera
  2. Här hos mig är det tamesjutton snökanoner jämt tycker jag.
    Ha det fint!
    KRAM / Eva

    SvaraRadera