fredag 22 februari 2013

Ett kort ögonblick


Jag tyckte att jag såg en liten ljusning på väderfronten i går. Det var till och med sol i några minuter och trädgårdens vintergröna blad sträckte sig förväntansfullt mot ljuset.


Min rostbruna trädgårdfågel gjorde sig bra mot den vita snön och överglänste för en stund de färgglada småfåglarna i buskarna runt omkring.


Det var till och med lite takdropp som rann ner i den isiga vattentunnan. Vi sparar allt vatten vi kan få inför den ofta torra våren och försommaren, så tunnorna får stå ute året om. Det var riktigt härligt att höra ljudet av den smältande snön. Äntligen tänkte jag, äntligen slår vädret om och snart är det grönt överallt!


Jag hann precis tänka den tanken till slut innan det satte i gång igen. Ett tätt och ihärdigt snöfall avslutade abrupt mina vårdrömmar för den här gången.




2 kommentarer:

  1. Även så hade vi här från och till, solen sken en stund och allt kändes väldigt hoppfullt igen. Tomaterna har grott och snart blir det grönt i knutarna på insidan.
    Fin rostig fågel du har!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vi hade strålande sol på morgon igår, snö mitt på dagen och så strålande sol igen på eftermiddagen! Typiskt vårvinterväder alltså!! Men nästa vecka, då jäklar.....

    SvaraRadera