måndag 4 februari 2013

I väntan på grönt




Vilken dag vi fick i går! Jag såg årets första soldyrkare stå blundande med ansiktet vänt uppåt och på de annars tomma småvägarna utmed vattnet, mötte vi bil efter bil ute på vårens första nöjestur. Ibland fick de hålla båda händerna på ratten, för det är fortfarande tjocka knaggliga isvallar kvar på en del ställen. Uppe vid Norra udden träffade vi många bekanta med kikare och kameror och vi pratade om att vi vid nästa gråvädersdag får passa på att stanna inne och laga mat, så vi har ett reservlager. Sådana här dagar vill vi inte ödsla tid på att stå inomhus med en massa matlagning.Någon nyutsprungen grönska har jag inte sett till ännu, men vi har ju alltid murgrönan som så här års lyser fräsch utan konkurrens, när solstrålarna träffar de blanka gröna bladen.

2 kommentarer:

  1. Era tallar ser ut som en del av våra ser jag, fulla av murgröna.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Åh ja murgrönan kan man lita på..jag har en hel del i min trädgård..jag älskar den..Gotlands landskapsblomma är det ju med..så det är ju självklart en favorit för mig..ja du helgen var underbar..

    SvaraRadera