lördag 22 september 2012

Höstrusk

Är det inte en lagom frukost som kryper förbi därnere? Mja, i mäktigaste laget kanske.


"Sommaren är kort, snart den regnar bort" heter det väl i schlagertexten och det verkar stämma ganska bra idag. Nu håller jag tummarna för att brittsommaren står och väntar bakom knuten, för det här vädret är alldeles för trist så här tidigt på året. I går tände vi en liten brasa i kaminen och det känns som ett nederlag för mig, som tycker att det är att definitivt lämna sommaren bakom oss. Men det finns ljuspunkter även i dag! Äldsta barnbarnet är på väg med sin kille och det ska bli så mysigt att träffa det unga paret, som stannar över helgen.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Samma känsla här, grått och trist, men det har verkligen varit sommarens melodi i år :)
    Hmm... vilken jättelarv!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Godmorning girl!

    Ruskväder här också. Charlie har pockat hela morgonen men han har fått nöja sig med morgondrill i täppan tills nu... snacka om ösregn :-O
    Regn här också och just nu lider jag med Mats som är ute en vända med Charlie. Vad mysigt med kärt besök. Ha det nu så trevligt! Det tänker vi ha, med "man har inte roligare än man gör sig" i åtanke ;-) Kramar Ingela

    SvaraRadera
  3. Ja nu smyger hösten sig på..men nästa vecka blir nog bättre..så mysigt med besök..jag har mina barn hemma nu över helgen det är så trevligt.

    SvaraRadera
  4. Härligt med så mysigt besök i helgen! Ja det är inget roligt väder nu, bara regn varje dag, kan mer än gärna få bli torrare och skönare väder!
    Känns lite konstigt här hemma hos oss nu då sonen åkt iväg på en veckas språkresa, till Spanien, man får bara hoppas att allt går bra för dem! Svårt att låta bli att oroa sig lite fastän de har flera lärare med sig:) Nu kommer jag bara att vänta på att det ska bli torsdag kväll och han kommer hem igen!
    Ha en härlig och trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är däremot mysigt med att tända brasan och fördjupa mig i stannfåglarnas beteenden...smaksak...iväntan på barnbarn.

    mvh/Hannu

    SvaraRadera