torsdag 27 september 2012

Nu är det dags...


Vad är det som händer? Varför springer alla runt som yra höns? Jo, i dag går startskottet för Ölands stora skördefest! Nu blir det några bråda dagar för alla som är engagerade i festen och dessutom är de flesta av husen på Öland fyllda med gäster. Aktiviteter pågår nästan dygnet runt överallt. Maken ska köra tåg på Skogsjärnvägen och själv kommer jag att tillbringa större delen av helgen nere i Böda hamn, så våra gäster får låna nycklar och klara sig själva. Jag är rädd för att det kommer att bli ett blogguppehåll några dagar, men sedan blir det flera glimtar från festligheterna. Trevlig helg till alla!




8 kommentarer:

  1. Lycka till med festandet!
    Vi har vårt över för i år och kan nu titta litet över vågorna ner mot er och hålla tummarna för att alling löper på riktigt bra!

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Lycka till, låter som en rolig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag fasar för att bli en riktig pensionär...verkar som det blir mycket att göra då...! ;-)
    Jag menar det är ju mycket att göra redan nu...!
    :-)Huga!

    Steffe

    SvaraRadera
  4. ojoj då förstår jag att det är fullt upp..skördefest på gång..lycka till..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Åsså gäster - igen - ovanpå allt det andra ... *ruskar på huvudet i förundran*

    Nå, hursomhelst, så önskar jag dig en riktigt trevlig skördefest med vackert väder och glada människor. Stressa inte ihjäl dig bara, för då blir jag sur på dig ;o)

    SvaraRadera
  6. Skördefest - det låter väldans trevligt!! Ska sätta upp det evenemanget på önskelistan för kommande höstar....

    SvaraRadera
  7. Ha nu så himla trevligt,! Jag hör att ni har fullt upp... Då blir där många minnen att syna framöver. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina pumpor du har, egen odlade kanske?

    SvaraRadera