fredag 7 september 2012

Ute i morgonrocken





Jag kunde inte låta bli. Halv sju i morse var jag ute i trädgården i min slitna morgonrock med kameran runt halsen. Solen belyste löven i mitt kinesträd och i skuggan blommade höstanemon och rosenskära. Den vackra rosen "Lill Lindfors" slår ideligen ut nya blommor. Maken börjar visa ett visst intresse för att anlägga en våtbädd och då måste jag fundera noga över var bästa platsen kan vara. Kanske inte i värsta solgasset, halvdagssol är nog mer lagom. Skulle vara roligt att välja plantor ur någon annan kategori än de som trivs i torrt och blåsigt, soligt och sandigt läge. Vi hade ett hastigt besök i går av en granne som bor mera inne i byn. "Det är som att komma från skogen till Medelhavet, sa hon, där hon traskade runt i min torra men soliga trädgård.

3 kommentarer:

  1. Så vackra!!! Sensommarblommor..skönt att de finns kvar...länge..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Vackert och nu får vi njuta fullt upp innan hösten sopar rent.
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  3. Vackert och nu får vi njuta fullt upp innan hösten sopar rent.
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera