måndag 11 april 2016

En riktigt härlig helg!

 
Vi fick ett riktigt fint vårväder i helgen och en stor del av tiden har vi varit utomhus. Många kilometer har vi gått i skog och mark och kikat efter vårfåglar och dessutom har vi hunnit att städa uteplatsen. Det blev en hel säck full av torra växter och annat skräp.
 
 
Uppe på Fyrön beundrade jag alla pärlhyacinter som lyste blått i gräset. De är på gång nu och snart kommer de att täcka hela fält här på Öland.
 
 
Många fåglar kunde jag också pricka av. Här är en av årets första rödbenor. Man behöver inte fundera länge över varför den heter rödbena!
 
 

4 kommentarer:

  1. Åå...är pärlhyacinterna på gång nu där nere. Älskar verkligen dom. Tala om vacker vårblomma.
    Såna hade vi på landet när jag var barn minns jag.

    Önskar dig en fin ny vecka !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  2. Rödbenor har vi inte här, men ståtliga med sina röda ben. Första gången i mitt liv
    jag hört talas om dem. Tänk så lite jag vet egentligen, tusen tack

    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  3. Har ni vilda pärlhyacinter på Öland! Det tycker jag mig inte ha sett på den här ön. Här håller dig sig snällt i rabatterna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Underbar fågelbild! Här har de enda blommor som jag har i trädgården börjat blomma - mina små pärlhyacinter. Då är det verkligen vår.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera