fredag 28 november 2014

Lockande lavendel i advent


Lavendel , bara namnet är vackert och för tankarna till sommar, värme och blå, doftande fält. Naturligtvis blev jag intresserad när jag läste i tidningarna om årets glögg med lavendelsmak och matchande choklad till.


På Skäftekärrs julmässa pratade jag med killarna från Ölands Choklad, som sålde de delikata spröda chokladflarna överströdda med torkad lavendel. I reklamsyfte fick de använda en tom glöggflaska men de fick förstås inte sälja spritdrycker (och mittemot stod IOGT-NTO och sålde lotter!)


Jag var dock inte sämre än att jag köpte hem en flaska senare i veckan så nu är jag förberedd inför 1:a advent. Chokladen har jag smakat tidigare och den är helt i min smak. Glöggen får inte öppnas ännu och har fått lite skiftande omdömen i pressen, men smaken är som baken...



1 kommentar:

  1. Jag skall också prova denna glögg, eller så tager jag
    Goder Aftonglögg, den skall vara ekologisk.
    Skall be min son köpa ut åt mig, på systemet.
    Trevlig helg nu , Hajan

    SvaraRadera