lördag 29 november 2014

Boksläpp i dag!


Spännande i dag! Det är dags att släppa årets hembygdsbok under ett press- och författarmöte. Det är den 65:e årgången och mitt fjärde år som redaktör. Jag har förstås kikat lite i förväg och vet redan några saker som jag ska förbättra till nästa år. Men det kommer jag inte att säga i min presentation för då fokuserar alla på det och ser inte allt som har blivit jättebra. Extra roligt är det också att presentera niondeklassarnas bidrag samtidigt som vi har fått veta under veckan att vår kommun fick ett väldigt bra resultat på de nationella proven i svenska. Deras lärare kommer och berättar om vårt samarbete för att få eleverna att våga skriva.
Tycker ni att det är en konstig bild? Den är till vår affisch med texten:
Öland i ditt Hjärta?
Köp Öländsk Bygd 2014-2015



2 kommentarer:

  1. Så trevligt och vilka bra vitsord ni fått. Vad kostar en sådan bok , det är ju bra om ni kan sälja också.
    Det kostrar ju att trycka upp den med.
    god Advent från Hajan

    SvaraRadera
  2. Herzlichen GLückwunsch zum neuen Öländsk Bygd!
    Öland im Herzen, da würde ich kein Fragezeichen (?), sondern ein Ausrufezeichen (!) hinter stellen
    Viel Erfolg heute für die Präsentation.
    Schönen ersten Advend wünsche ich dir

    Grattis till din nya Öländsk Bygd!
    Öland i hjärtat, eftersom jag inte skulle frågetecken (?), Men ett utropstecken (!) Få bakom
    Lycka idag för presentationen.
    Vackra första advend Jag önskar er
    Marlise

    SvaraRadera