fredag 14 november 2014

Grått och vått


Man är ganska ensam på sina promenader så här års! I går såg jag inte ens till någon hobbyfiskare utmed stränderna och redan vid 13-tiden var det nästan lite halvskumt ljus ute.


Det var uppehållsväder men luftfuktigheten gjorde att håret blev blött i pannan.


Men det är rofyllt och vackert och jag stannar upp ibland och bara njuter av de vackra naturscenerierna. Och tänk, när jag precis hade satt mig i bilen igen för hemfärd kom det en ung man gående med ett mycket litet barn i vagn. Den enda pappalediga killen på hela norra Öland misstänker jag!



3 kommentarer:

  1. jaa nog är det grått alltid, klockan är ju 07,26 nu och det är kolsvart utanför mitt fönster. Jag tycker det har
    gått så himla fort till detta mörker. I dag skall jag kolla
    om jag hittar något roligt till Advent i mina kartonger.
    Nu skall jag ut och fixa en god smörgås till kaffet.
    I dag skippar jag gröten , måste bli lite pigg tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Heja den pappan :-). Lika grått och blött i Stockholm. Inget favoritväder inte! Längtar till ön i alla fall. Nästa helg åker jag och tittar till mina bin :-). Då blir det sol:-)

    SvaraRadera
  3. Öland är vacker i alla väder!
    Kram från Ingrid som önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera