torsdag 13 november 2014

Nej, men titta där!


Snart är alla pelargoner uppkånkade till husets övervåning och jag slipper oroa mig för kommande temperaturfall. 


I växthuset mognar fortfarande tomaterna....


...och varefter vinrankan tappar sina löv hittar jag bortglömda vindruvsklasar.


Sommarens nytillskott, blåbäret, överraskar med sina vackert knallröda blad. Dessutom mognar hösthallonen på i snabb takt och i odlingsbänken hittar jag fullt av nyuppkomna små mangoldblad. Visst är det härligt, så här i mitten av november!



2 kommentarer:

  1. Åh vilka läckra bilder Du tagit, måste gå ut och taga
    mina 2, det är lite blommor kvar där med.
    underbart, visst är det roligt med en kamera. tänk
    vad man kan göra roliga saker.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Nu har jag tittat på och läst igenom de senaste inläggen och förundrats över de fantastiska rävbilderna. Tänk att komma så nära inpå de skygga djuren. Såg ju att det var Mårten igår och du fick med gässen dagen till ära också. Underbart med egenodlade tomater - de smakar helt annorlunda än dem man köper.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera