söndag 8 juni 2014

Hemåt i den ljusa sommarnatten


Vi vandrade hemåt i den ljusa sommarnatten efter en trevlig middagsbjudning hos kära vänner.


Det var nästan lite ljummet och månen lyste upp vår färd från sin plats ovanför kvarnvingarna. Här och var hördes skratt och prat från människor som fortfarande satt ute i sina trädgårdar.


Framför mig på gatan gick andra delar av sällskapet och ibland stannade vi till och lyssnade till näktergalarnas nattliga konsert och nattskärrornas spinnande ljud bortifrån torrängsmarkerna. Tidigare under dagen var jag och pratade fåglar i naturrum Trollskogen inför en trevlig och intresserad publik. Nu börjar förberedelserna inför nästa veckoslut. Vad då? Jo, det får ni höra under veckan.



3 kommentarer:

  1. Härliga månskensbilder!
    Kram från Ingrid som troligen inte kan kommentera mer under veckan. Läsa dina inlägg kan jag göra på mobilen.

    SvaraRadera
  2. Det låter som trevliga göromål, så
    duktig Du är med att hålla föredrag.
    Jag har bara varit på Barndop som var jättefint.
    Inget att klaga på, men det finns säkert någon som hittade något fel. <Kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Oj du sådana promenader är berikande..jag kan riktigt känna..för du beskriver så härligt..jag har så lätt för att förstå dina ord på ett makalöst trevligt sätt.

    SvaraRadera