lördag 28 juni 2014

Illande rött


Rött är inte den färg som jag i första hand väljer i min trädgård men gillar man rosor och pelargoner är det svårt att undvika ibland. Och den lilla studentnejlikan, som hamnat här av en slump, lyser verkligen upp sin hörna med den intensiva färgen.


Min vinröda hängpelargon, som jag för länge sedan tappat bort namnet på, får sina rosa kusiner att se lite mjäkiga ut.


Och rosor är ju alltid rosor! Om än inte i ett sprucket krus här, men väl mot den lite krackelerade putsningen på muren. I dag är vi bjudna på ett lite annorlunda kalas men det ser ut som vi får packa ner både varma kläder och paraply, tråkigt nog. Mer om det i morgon. 



2 kommentarer:

  1. Tycker om pelargoner ute, men inte inne. De luktar inte gott - det gör däremot rosor, som jag har några stycken av. Annars är det mest små blommor som växer i gräsmattan.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hmmm min kommentar försvann..försöker igen. Jo den röda rosen är ju verkligen så elegant och mot väggen där helt suverän. Jag har länge varit vit i mitt förhållande till blommor. Men har nu börjat inse att mångfalden i naturen är underbar. Befriande på ett härligt sätt.

    SvaraRadera