onsdag 11 juni 2014

Varmt och skönt i köket


När det är +26 grader ute men bara 24 i köket, kan man ju passa på att baka!


100 läckra kuvertbröd blev det. 98 hamnade i frysen och två gick åt till eftermiddagskaffet. Det blev mycket siffror i min blogg i dag men just nu gör jag inte annat än räknar. Kuddar, stolar, parkeringsplatser, bestick osv osv osv.


Ibland går jag ut och sticker ner näsan i någon härlig allium för att koppla av en stund. Och när jag äntligen somnar fram på nattkröken väcks jag snart av tranornas rop bortifrån markerna. Runt 04.00 sätter de igång, men vad gör det. Sommaren är kort och de ljusa sommarnätterna är lätt räknade och tranorna får gärna konversera med varandra utanför mitt fönster.





5 kommentarer:

  1. Hmhm... Ska det till att fyllas jämnt månntro? Eller vad annars är det som föranleder festförberedelser av den här digniteten?

    Taskigt med nageln som gick av, hördu. Men nio läckert lackade är fler än inga alls! :oD

    SvaraRadera
  2. Mmm, det såg gott ut !
    Och en fin bild av blomman.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag hade din energi till att baka.. Finns väl inget så gott som nybakt..
    Ha det så gott..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Ja, nu är det varmt och gott, men det låter som om det är varmare på Öland än här. En lite skvätt regn ska vi t o m kunna få idag, men ännu skiner solen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Du kära bloggvän Du är ju riktigt poetisk.
    I dag satt jag på min dator kl 17,00. nej jag är inte
    sjuk men haft annat för mig..Nu har jag vilaT I NÄSTAN 2 TIMMAR, men är så kaffesugen, det
    skall bli gott. Starkt Zoega kaffe, hej på ett tsag.

    SvaraRadera