måndag 24 juni 2013

Jag förstår inte





Att röra på sig är bra! Det kan vi alla vara överens om. Men måste man vara utrustad med 78 olika prylar för att kunna gå eller springa några kilometer? Ett par hyfsat bra skor och lämpliga kläder är väl det enda som behövs? Eller....? Utanför på gatan passerar nu en ständig ström av turistande motionärer. De är nertyngda av lurar, sladdar, mätare och batterier från topp till tå. Njuta av naturen? Nej då. De har den gamla vanliga musiken i öronen och för övrigt är de fullt upptagna med att kolla andning, blodtryck och puls. De går (eller heter det powerwalkar?), springer,åker rullskidor eller cyklar i alla möjliga ställningar, en del ligger till och med. Kommer man försiktigt med bilen på den gata som vi faktiskt betalar en slant för, ser de ytterst besvärade ut och flyttar sig bara i nödfall när man nästan.....äsch nu känner jag att jag börjar spåra ur. Jag bjuder på lite bilder med trädgårdsgodis istället så här i efterdyningarna efter helgen.

5 kommentarer:

  1. Jag tror nog att det går bra att gå i vanliga skor och prata eller bara njuta av naturens ljud eller tystnaden. Om det är på annat sätt så kommer jag aldrig ut :)

    Fina blommor !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommar i din trädgård nu!
    Jag fattar inte heller hur man kan gå/motionera med musik dånande i öronen, när det är så ljuvligt att lyssna till fågelsången. I en stad kanske, men ute i naturen. Tänk så mycket härligt de missar....

    Ha en fin måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Erkänner att jag ibland har lurar för öronen men jag lyssnar inte på musik. Nej, det är nedladdad podradio - Tendens, Spraket, Godmorgon Världen och annat hörvärt. För övrigt vanlig klädsel och promenadvänliga skor. Och så går jag ju inte på Öland förstås...
    Irene

    SvaraRadera
  4. Wonderful flowers, magical colours:) Greetings

    SvaraRadera
  5. Underbart trädgårdsgodis, den vita pionen är fantastiskt vacker! Bekväma skor och lämpliga kläder räcker helt perfekt för att vara ute och röra på sig, då hinner man njuta av allt runtomkring också! Förstår inte vad man ska med mera prylar till när man är ute:)) Tänk så mycket alla dessa "moderna motionärer" går miste om av allt härligt i naturen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera