fredag 14 juni 2013

Livet i en silverbuske




Ogräs kan också vara vackert! (som tur är)

Silverbusken är en tålig och vacker buske med sina mjuka grågröna blad. I år har den fått sällskap av en kontaktsökande prästkragerugge, så det ser ut som om hela busken blommar. Konstigt ändå vad en del växter har förmåga att placera sig där de gör sig som bäst. I busken hittade jag också en stor, metalliskt glänsande bagge, som njöt av de filtmjuka bladen. Det regnar ute idag så genast när jag vaknade gjorde jag en lista i huvudet på allt som inte går att göra på grund av vädret. Kanske en bra dag att storhandla och förbereda middagar så man slipper stå vid spisen när de soliga dagarna återvänder.

3 kommentarer:

  1. Snyggt med silverbusken! Det är kul när växterna kommer lite som de vill, kan bli snygga "kombosar". Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin!
    Fina bilder på den vackra silverbusken. Här är det också ruskväder, får hoppas på bättre väder i helgen.
    Ha en fin helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Hejsan Kerstin. Det var någon annan bloggvän
    som talade om sin Silverbuske. Din passade ju med Prästkragarna, sökte sig nog dit.
    Här har regnat ett par ordentliga skurar i dag. Jaa, vädret rår man inte på och tur är väl det. Jag skall också laga mat i morgon. Jag har så mycket gammal potatis, så jag skall
    steka Raggmunk i morgon. Den kan man ju frysa in, det är alltid bra.
    Vad gör Du för mat, till kommande behov ?
    Ha en bra helg nu, kram Hajan

    SvaraRadera