torsdag 27 juni 2013

Dropparna var lätt räknade

Gårdagen bjöd på skyfall, fyllda källare, inställda marknader med mera i hela sydöstra Sverige. "Det behövs verkligen ett ordentligt regn nu" sa jag till min väninna. Men vad fick vi? Just här på vår lilla plätt av jorden kom det bara sex mm under hela dygnet.

Ja, ett ordentligt regn kanske skulle få de här kliande fripassagerarna att flyta bort, tyckte koltrasten som idkade kroppsvård på gräsmattan.

Men hallå där! Är det inte lite oförskämt att stå där med kameran mitt under mina toalettbestyr? Något privatliv måste man väl få ha!





1 kommentar:

  1. Och vi här på västkusten (av Gotland) fick nöja oss med 17 mm, men det fräschade upp lite i alla fall.
    Ja nog är du ofin, som stör mitt i putsandet.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera