lördag 15 juni 2013

Men hallå där!



Samplantering. Alunroten Marmalade och någon mörkfärgad praktlysing

Kan man växa flera decimeter om dagen? Någon krafsade mig plötsligt i huvudet när jag klev in i det gamla glasväxthuset. Det var vinrankan som var på väg ut genom dörren. Trots hård höstklippning och uppbindning längs taket, försökte den nu smita ut genom dörren. Sånt går inte an. Dörren kan behöva stängas när höstnätterna blir svalare och druvorna ännu inte är mogna. Jag ska fundera över om jag ska ta till sekatören eller rikta in den åt ett nytt håll via bindgarn. För övrigt är det bråda tider nu och jag måste ut så mycket som möjligt. Nästan sista veckan med fågelsång ligger framför oss. Fy sjutton vad det har gått fort!

1 kommentar:

  1. Vilken vidlyftig vinranka du har:).....smita iväg på det sättet! Samplanteringen är jättefin! Bara bladen i sig är så vackra, behövs knappt några blommor!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera