onsdag 4 april 2012

Vi vill ha värme





Trots att solen skiner är det så kalla vindar och kyliga nätter. Mössa, halsduk, kalsonger och vantar är det som gäller och jag håller andan varje morgon innan jag har sett att frostvakten fungerar i växthuset. För säkerhets skull har jag sparat lite i varje fröpåse ifall jag skulle behöva börja om igen med vårsådden. I går låg det ett riktigt tjockt och vaddigt moln bakom min favoritfyr Långe Erik. Luften var full av flygande starar, tofsvipor och gravänder och bland kvistar och fjolårslöv på marken trängs vårlök och vitsippsknoppar. Lilla vovven släpar med sin pipanka på utflykterna och snälle maken får hjälpa till med tubkikaren eftersom jag har både kamera och mindre kikare att hålla reda på. I dag MÅSTE jag plocka fram påskpyntet!!

6 kommentarer:

  1. Påskpynt..? Aj, jaa ... det är ju skärtorsdag imorgon. Då måste jag se till att få något framplockat jag också. Tack för påminnelsen!

    Sen måste jag säga att ditt foto av Långe Erik är en av de bästa fyrbilder i dagsljus jag t.v. sett. Molnet i fonden skapar en speciell dramatik trots den i övrigt blåblå himlen och solskenet. Grattis till det!

    SvaraRadera
  2. GLAD PÅSK PÅ DIG!
    Vi drar ner till Ottenby nu i påsk...skulle bli fint väder men kallt och förmodligen blåsigt.
    Men ska bli skönt att se lite annat än det gamla vanliga här hemma!

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Wow vilket snyggt molnfoto du fick med fyren i fronten. Man kan riktigt uppleva kraften i krafterna där uppe.
    Gravändernas flykt går heller inte av för hackor. Det är så roligt att tack vare dinna fina bilder se allt som händer där nere hos er.
    Har precis varit ut till förrådet och hämtat in den lilla lådan det står Påsk på. Känner ingen större entusiasm dock. Får väl se till att plocka lite ris i dag. Passar ju bra med skaren då så att man kan gå hit och dit och leta lämpligt material.

    SvaraRadera
  4. Hej Kerstin!
    Vackra bilder på vackra motiv som vanligt. Ja, nu får verkligen värmen komma. Jag hörde att det var mycket, mycket kallare än vad som är normalt för årstiden..
    Som om vi inte har märkt det :)
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Åh hon är för söt din lilla vovve! Visst är det kallt ute men här inne svettas jag... det började med snuva och ont i halsen, allergi tänkte jag men tog på långa byxor igen. Hoppas hoppas på en snuvfri påsk! Kram Ingela som väntar med pyntet... väntar jag tillräckligt länge är det inte lönt...

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Mössan får du visst behålla på över påsk också, om man ska tror vädergubbarna. Vad roligt det är när det finns positivitet bland människorna och hoppas du får mycket sålt. Trodde det skulle vara riktigt kallt i går men i hörnet bak var det lä och där kunde jag sitta och njuta av solen, och försöka bli kompis med Ishias som kom på besök efter grävningen. Men jag måste säga att alla besök är inte lika välkomna "ler". Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera