tisdag 3 april 2012

Våryra vågor






I går blåste det vårvindar friska och havet gungade så jag nästan blev yr i huvudet bara av att titta på vågorna från land. Måsarna seglade runt och letade efter ätbart som revs upp från havsbottnen. Ett gravandpar föredrog den lugna och grunda viken där de sakta flöt omkring och njöt av tillvaron innan bestyren med ägg och ungar sätter i gång. I en hage busade vårystra hästar (eller försökte de bara hålla värmen?) Ibland blir man så glad! Jag har planerat att stå ett tag på skärtorsdagen och sälja vår bygdebok utanför ICA. Den kostar 70 kr och för att slippa alltför mycket växelpengar, tänkte jag också sälja lotter till hembygdsföreningen så det kan bli 100-lappen jämnt för kunderna. Jag besökte en liten presentbutik för att plocka ihop påskpynt som vinster och när den snälla affärsägaren fick höra vad jag skulle göra, fyllde hon raskt på i min påse och sponsrade därigenom halva lotteriet! Det finns änglar!!

1 kommentar:

  1. HEJ !
    Vilken bussig affärsägare som " ställde " upp på detta vis, hoppas försäljningen går bra.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera