tisdag 17 april 2012

En helt vanlig dag





Staren busvisslar uppifrån trädkronan, sparvar, finkar och mesar tjattrar på och bråkar om bästa boplatserna. Däremellan hjälper de mig med trädgårdens ogräs- och insektsbekämpning. Ja, det vill säga, de rycker inte upp ogräs men de pickar flitigt i sig av alla ogräsfrön de hittar i översta jordlagret i rabatter och krukor. Kejsarkronorna sprider sin egendomliga doft från rabatterna och jag rensar, skolar om, byter jord, gödslar med hönsgödsel, planterar och vattnar. I dag måste jag hinna med bullbak, en tur till biblioteket och lite skrivgöra också. Ja,ja! En helt vanlig dag alltså! Och på andra sidan kölen sitter en multimassmördare och anser att han har gjort sin plikt. Jag orkar inte lyssna på eländet.

5 kommentarer:

  1. Tänk ändå att du har dina kejsarkronor så långt gångna redan. Här har de nog tittat upp men inte mera än så...två veckor före är ni som vanligt:)

    Undrar hur de skall få ordning i leden på andra sidan Kölen? Han är ju rejält narcissistisk och helt ointaglig för allt vad som är rätt eller fel. Fruktansvärt. Man blir ordlös och precis som du så tänker jag också lämna eländet och tänka på annat trevligt istället. Undrar bara hur en människa kan bli så förstörd rent känslomässigt...ofattbart hemskt och sorgligt

    Ha en fin dag!
    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Å till råga på allt sitter fanskapet och flinar också...hur kan man bli sån???
    Men i alla fall...nä, jag orkar inte heller titta på eländet...jag tittar på de vackra snöflingorna som faller just nu! :-)
    Öland ja...skulle kunna tänka mig att flytta dit men den andra hälften vill inte...lr rättare...hon jobbar ju fortfarande så det är lite problematiskt att rent praktiskt få det att klaffa med synkroniseringen mitt liv och hennes...tyvärr.
    Men drömma kan man ju...kostar inget! ;-)
    Ha en bra dag!
    Steffe

    SvaraRadera
  3. Om det nu, mot alla odds, skulle vara så att du längtar efter att få åka skidor, så är du välkommen upp till mig. Kejsarkrona, jo,jo. Jag har hittat en, säger en, krokusknopp som snart slår ut. Den sticker upp genom snön.

    SvaraRadera
  4. Så fine bilder. Jeg ser at våren har kommet til deg på "en helt vanlig dag"

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Kerstin! Äntligen är jag här! Efter några bråda... och trötta dagar. Vilka fina bilder du visar! Småfåglarna är hjälpsamma... tänk om man kunnat dressera dem till att så lite mer av attraktivt från grannarna ;-)

    Hjälpsamhet och omsorg det får vi ta fasta på. Världen behöver mer av godhet, ondskan är knappast värd att släppa ut i etern precis som du säger. Ja, jag vet du sa inte det, det var jag som gjorde det alldeles precis. Dags att stryka. Ha det gott! Kram Ingela (förresten hittar man dig på facebook?)

    SvaraRadera