fredag 27 april 2012

Ett magiskt ljus





Vissa dagar är ljuset över Öland så vackert att man bara drar efter andan. Gränserna försvinner mellan himmel och hav och soldiset bäddar in allt i ett mjukt täcke. Till och med gotlandsbolagets färja mjukas upp och förvandlas till ett övernaturligt väsen långt därute bland rastande ejdrar och svärtor. Nu är vi gästfria igen (hahaha ursäkta vitsen) och idag får vi ta i tu med tvätt, trädgård och annat nödvändigt. Men det blir nog en liten sväng ut i naturen också i det ovanligt varma vädret.

2 kommentarer:

  1. ...enormt vackra och stämningsfulla bilder!
    Vi har varit gästfria ett bra tag, men snart - när vi har som mest att göra - kommer dom; Gästfåglarna! Först min bästa väninna, sen min kusin och när dom båda åkt hem tillsammans så kommer min f.d. granne och en väninna. Innan dess ska min gubbe och jag dock hinna med att åka till Staffanstorp och hämta en billast med exotiska växter. Det kostade 2500:- att frakta hit dom på pall, men endast 1500:- att åka själva och hämta dom. Så vi (alltså Rolle) ska passa på att besöka Biltema i Växjö och jag kanske hinner med ett besök på Tuijas Växter i Kyrkhult. Vi stannar alltså en natt, så det blir en liten minisemester! (Kan behövas!!)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, vilka bilder och vilket ljus...
    Mmm, sitter och njuter. Ja, Öland är inte att leka med.
    Ha en fin helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera