lördag 29 oktober 2016

Fårgodis

 
Just när jag passerade genom fårens vidsträckta hage, såg jag att Ivar, deras ägare, var på väg till dem med bilen fullastad med allt möjligt fårgodis. Jag stannade och pratade lite med honom.
 
 
Det är ömsesidig kärlek mellan Ivar och hans får, det märks tydligt. "De har gått här sedan i maj, säger Ivar, och se vad fint det har blivit. Det var nästan igenvuxet förut."
 
 
Jag tittar på när han pysslar med sina djur och tänker tillbaka på min lilla fårskock som jag hade en gång i tiden. Så mysiga djur! Jag kliar lite på dem så jag kan ta med mig fårdoften på fingrarna och njuta en stund till. En speciell doft som väcker minnen.
 
 

2 kommentarer:

  1. Morn, morn eller god middag förstås, klockan tickar iväg. Jag älskar Får, har alltid gjort det.
    Så skönt att vintertiden ändras i kväll, det passar mig perfekt. Förstår inte varför
    när det hände för så många är sen, var det ju för att spara elförbrukningen.
    Vi skulle också följa DE ANDRA LÄNDERNA I EUROPA. Nu vill de änra igen, gärna för mig, ha, ha jag är så gammal så det spelar ju egentligen ingen roll.
    ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. Får hade vi aldrig. Jag förslog det någon gång, men Åke ville inte och då blev det inga. Däremot köpte vi slaktade lamm och la i frysboxen. Lammkött var en favorit!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera